Kazalo vsebine
Simptomi poškodovanega homokinetičnega zgloba in stroški zamenjave
Klikanje, ki ga slišite med vožnjo skozi ovinek, je najverjetneje znak okvare zglobov avtomobila. V tem članku boste izvedeli, kaj je njihova funkcija in kako jih po potrebi zamenjati.
Homokinetični zglobi in njihova funkcija
Avtomobilski homokinetiöni zglob ali pesto je povezava med vhodno in izhodno gredjo, ki zagotavlja prenos z enakomerno hitrostjo vrtenja ne glede na spremenljiv kot zgloba. To je idealno za pogon sprednjih koles, kjer se kot spreminja z gibanjem volana. Zaradi homokinetičnega zgloba se še naprej vrtijo z enako hitrostjo.
Vsak sodoben avtomobil s pogonom na sprednja kolesa ali s štirikolesnim pogonom (danes pa tudi avtomobili s pogonom na zadnja kolesa ali neodvisnim vzmetenjem) je opremljen s štirimi zglobi: dvema notranjima, ki povezujeta menjalnik s pogonskima gredema, in dvema zunanjima, ki povezujeta pogonsko gred vozila s kolesom.
Proizvajalci priporočajo zamenjavo približno vsakih 115.000 km. Vendar pa ni nič nenavadnega, če ima vozilo prevoženih 210.000 km in ima še vedno nepoškodovane vse originalne zglobe.
GSP Zgibni lezaj, pogonska gred
Non-Original design
GSP Zgibni lezaj, pogonska gred
Polychloropren (Neopren), SIX BALLS, Groove Type Inner
GSP Zgibni lezaj, pogonska gred
Original design, Groove Type Inner
LÖBRO Zgib, pogonska gred
GSP Zgibni lezaj, pogonska gred
Groove Type Inner
Znaki obrabe in trganja homoketičnih zglobov
Homokinetični zglob je zelo trpežen del vozila. Če pride do okvare, se ta pogosto pojavi na plastičnem/gumijastem pokrovu. Sestavni del je namazan s posebnim mazivom in zaprt z zaščitnim pokrovom. Če je ta poškodovan, bo mazivo izteklo. Zmanjšano mazanje povzroči hitrejšo obrabo sklopke. Poleg tega lahko umazanija in vlaga prodreta v komponento in povzročita dodatno obrabo. Običajno so najprej prizadete zunanje obloge, saj so bolj izpostavljene kot notranje. Pri poškodovanem natičnem nastavku lahko na platišču najdemo sledi masti. Ta se jasno razlikuje od masti osi ali karoserije in je zelene ali črne barve.
Zvok klik-klak, ki ga boste slišali pri zavijanju, je bil že omenjen. Težava je pogosto povezana s krmilnim gonilom. Vendar je to tipičen hrup, ki ga povzroča neustrezno mazanje.
Zamenjava homokinetičnega zgloba
Komplet zgloba za kolo najpogosteje vključuje
- En homokinetični zglob
- Eno manšeto homokinetičnega zgloba
- Eno posodo z mazivom
- Eno matico (po potrebi)
- Dve sponki
Zamenjava obrabljenega homokinetičnega zgloba
Zamenjava je precej zahtevno opravilo, zato je priporočljivo, da vam pri tem delu nekdo pomaga. Za zamenjavo zunanjih pokrovov ravnajte na sledeč način:
- Zategnite ročno zavoro
- S pogonske gredi odstranite pokrov avtomobilskega kolesa, nato pa še podložko in matico.
- Najprej odvijajte matice na kolesih spredaj
- Dvignite sprednji kolesi s ceste ali tal in na obe strani avtomobila namestite dvigalko, da ga podprete.
- Sprostite matico na krmilnem krogličnem zglobu, vendar je ne odstranite v celoti. Z ustrezno palico potisnite spodnje trikotno prečno vodilo navzdol, da odstranite krmilno kroglo iz sklopa pesta kolesa.
- Ko jo izvlečete, odstranite matico in položite trikotno prečno vodilo navzdol. Pazite, da ne poškodujete pokrova homokinetičnega zgloba. Sedaj lahko z ohišja menjalnika snamete homokinetični zglob.
- Enoto pesta potegnite navzven. Odstranite homokinetični zglob s pesta in potegnite pogonsko gred iz prejšnjega položaja.
- Pomočnik naj stopi na zavorni pedal. Tako bodo zavorne ploščice med odstranjevanjem varovalne matice pogonske gredi imobilizirane, pesto pa se ne bo vrtelo.
- Odstranite sponko s pokrova osi pesta in odstranite os pesta.
- Vse zgornje dele ponovno sestavite v obratnem vrstnem redu in kolo namestite nazaj.
Cena kompleta za popravilo in/ali nadomestnih delov se zelo razlikuje glede na model in znamko vašega avtomobila. Homokinetični zglob za Ford Focus lahko najdete po dokaj ugodnih cenah. Drug primer: Pokrov pesta za Ferrari, vključno s kompletom in pogonsko gredjo, lahko naročite na spletu za približno 60 evrov. Če vam popravilo opravijo v delavnici, lahko stroški dela znašajo od 300 do 500 evrov, zlasti če je treba zamenjati tudi osi.
TOP izdelki na to temo:
- Homokinetički zglob Škoda Fabia cijena
- Homokinetični zglob Audi A4
- Homokinetični zglob Audi A6 C7
- Homokinetični zglob Clio 2
- Homokinetični zglob Golf 5