Kazalo vsebine
Tekočina za servo volan: kako jo izbrati in zamenjati
Uporabna doba servo krmiljenja je namenjena za celotno življenjsko dobo avtomobila, vendar le v primeru, da v sistemu ne pride do iztekanja delovne tekočine. Uporaba podstandardnega olja ali njegova nepravočasna zamenjava, sta najpogostejša vzroka za okvaro servo volana. Preberite naš članek in izvedite, kako se izogniti napakam pri izbiri in zamenjavi hidravlične tekočine.
Vzroki za poslabšanje hidravlične tekočine v servo krmiljenju
Intenzivne obremenitve servo krmiljenja in nenaden padec tlaka v sistemu, vodijo do prezgodnjega poslabšanja kakovosti olja. Naši strokovnjaki natančno navajajo štiri glavne vzroke poslabšanja olja:
- pregrevanje;
- preveč intenzivna uporaba servo krmiljenja (agresiven slog vožnje);
- poškodba celovitosti sistema;
- neskladnost tekočine s tehničnimi zahtevami avtomobila.
Za zaščito komponent sistema pred poškodbami, se pri modernih avtomobilih uporabljajo zaščitni obvodni ventili.
Kdaj zamenjati tekočino v servo krmiljenju
Večina proizvajalcev avtomobilov, vključno z Mitsubishijem, Volkswagnom in Fordom, priporoča zamenjavo tekočine enkrat na 1-2 leti ali na vsakih 100 000 kilometrov. Na potrebo po nenačrtovani menjavi olja, lahko nakazujejo naslednji znaki:
- sprememba barve, potemnitev olja;
- vonj po zažganem;
- povečanje odpornosti servo volana;
- nenormalni zvoki pri obračanju servo volana;
- uhajanje tekočine.
Prav tako je potrebno tekočino zamenjati v primeru, če je bilo izvedeno popravilo črpalke ali drugih sestavnih delov servo volana. Uporaba olja, ki je izgubilo svoje prvotne lastnosti, ali pa je neprimerno, lahko poškoduje črpalko ali navoje in vodi v prezgodnjo obrabo tesnilnih elementov. Pri nekaterih vozilih, kot so Toyota Corolla, Subaru Impreza in skoraj vsi Volkswagnovi avtomobili, ni možnosti za zamenjavo tesnilnih elementov. Če se obrabijo, boste morali namestiti novi rezervni deli za servo volan za vozilo.
Kako izbrati tekočino za servo krmiljenje
Obstaja več glavnih vrst tekočin:
1. Mineralne. Vključujejo prečiščene naftne frakcije in aditive, ki izboljšujejo lastnosti zmogljivosti olja. Glavna prednost mineralnih tekočin, poleg cene, je, da nimajo agresivnega vpliva na gumijaste elemente. Vendar pa imajo kratko življenjsko dobo in so nagnjene k povečani tvorbi pene.
2. Polsintetične. Njihova sestava vključuje tako mineralne kot sintetične snovi. Nižja stopnja viskoznosti, odpornost na tvorbo pene in dobra mazljivost so njihove prednosti. Vendar pa imajo polsintetične tekočine uničujoč vpliv na gumijaste elemente servo volana.
3. Sintetične. Njihova sestava vključuje večinoma polivalentne alkohole, poliestre in majhno količino še posebej prečiščenih naftnih frakcij. Da bi zmanjšali uničujoč učinek na gumijasta tesnila, so v sestavo sintetičnih olj zmešani posebni aditivi. Sintetične tekočine so dražje, vendar imajo odlične lastnosti zmogljivosti: odpornost na nastanek pene, nizka viskoznost, sposobnost delovanja pri ekstremnih temperaturah in najdaljša življenjska doba.
Informacije o standardih, ki jim ustreza tekočina za servo volan, in o tem, pri katerih blagovnih znamkah se lahko uporablja, so ponavadi navedene na embalaži.
Hidravlične tekočine se razlikujejo ne le po sestavi in lastnostih zmogljivosti, ampak tudi po barvi. Najbolj pogoste so naslednje:
1. Rdeče. Izdelane so po standardih avtomobilske skupine General Motors in so znane kot Dexron. Izdelane so s strani koncerna in tretjih oseb, v skladu z licenco. Te tekočine se uporabljajo pri avtomobilih Toyota, Nissan, Hyundai, Kia, Mazda in vozilih koncerna General Motors.
2. Rumene. Namenjene so predvsem za vozila blagovne znamke Mercedes-Benz. Razvija jih koncern Daimler, kot tudi drugi proizvajalci na podlagi licence.
3. Zelene. Proizvaja jih nemško podjetje Pentosin. Aktivno se uporabljajo pri avtomobilih Volkswagen, Ford, Bentley, BMW, Volvo, kot tudi pri vozilih skupine Daimler AG.
Vendar pa je zmotno izbirati olje za servo krmiljenje samo po barvi. Ujemajoča barva ne kaže vedno na njegovo sestavo. Na primer, tekočine Dexron so lahko bodisi mineralne ali sintetične, čeprav imajo še vedno isto barvo. Strogo je prepovedano medsebojno mešanje mineralnih, sintetičnih in polsintetičnih tekočin.
Lastnoročna zamenjava tekočine za servo krmiljenje
Vsakdo lahko samostojno zamenja tekočino za servo volan. Ta proces je enostaven in traja približno 30 minut. Za postopek boste potrebovali veliko brizgo, posodo za praznjenje stare tekočine in zaščitne rokavice.
Opravite naslednje zaporedne korake:
- Dvignite prednji del avtomobila z uporabo dvigalke in ga pritrdite.
- Z brizgo izčrpajte staro tekočino iz rezervoarja.
- Odklopite povratno cev in jo postavite v naprej pripravljeno posodo. Iztočite olje.
- V sistem nalijte novo tekočino.
- Nekajkrat obrnite volan, dokler se ne ustavi.
- Po izpraznitvi stare tekočine, vlijte novo, do oznake, ki se nahaja na površini rezervoarja za tekočino servo volana, ali na merilni palici, pritrjeni na pokrovu rezervoarja. Ponovno dolijte olje, dokler nova tekočina ne odteče iz cevi.
- Pritrdite cev na mestu, zaženite motor in obrnite volan v obe smeri.
- Ponovno nalijte tekočino do oznake.
Zaključek
Kupujte samo visoko kakovostno olje za servo krmiljenje, vedno upoštevajte tehnične zahteve vašega avtomobila, ne zanemarjajte priporočil glede menjave olja. Umirjen slog vožnje, pravočasna zamenjava tekočine in skladnost s pravili glede njegove izbire, zagotavljajo dolgo in zanesljivo delovanje servo krmiljenja.
Koristen video v zvezi s to temo: