Problemi z Opel Astra L
Opel Astra L: znani problemi in napake
- Težave z motorjem 1.2 Turbo: pojavijo se lahko že pri 50-70.000 km.
- Težave z zobato verigo dizelskega motorja 1.5: Pogosto so opazne pri 100-150.000 km.
- Okvare sistema infozabavnih vsebin: Pogosto se pojavijo po 10-30.000 km.
- Težave s samodejnim menjalnikom: lahko se pojavijo pri približno 50-100.000 km.
Opel Astra L: problemi z motorjem 1.2 Turbo
Težave z motorjem za Opel Astra L, zlasti pri 1,2-litrskih turbo motorjih, se pogosto pojavljajo zaradi zasnove zobatega jermena. Žal znani Bloc 1.2 PureTech skupine PSA, ki se v Astri uporablja v različicah s 110 KM in 130 KM, ima posebno težavo: zobati jermeni so potopljeni v oljno kopel in se lahko strgajo. To lahko povzroči, da ostanki iz zobatega jermena zamašijo vakuumsko črpalko zavornega sistema, kar lahko podaljša zavorno pot, ali pa se zobati jermen pretrga, kar lahko povzroči potencialno škodo na motorju. Po več odpoklicih in sodni bitki za odškodnino je Stellantis tovarniško odpravil napako, spremenil pogostost menjave zobatega jermena in prešel na tehnologijo verižnega pogona.
Da bi se izognili tej težavi, je pomembno, da redno preverjate zobate jermene in jih po potrebi zamenjate. Prav tako je priporočljivo uporabljati visokokakovostna olja za podaljšanje življenjske dobe zobatih jermenov. Če se odkrije okvara, je običajno treba zamenjati zobni jermen, morda pa bo treba preveriti in po potrebi zamenjati tudi druge prizadete sestavne dele, kot je vakuumska črpalka.
Opel Astra L: problemi z zobato verigo dizelskega motorja 1.5
Težave z zobato verigo 1,5-litrskega dizelskega motorja v vozilu Opel Astra L se pogosto pojavijo, kadar je veriga prezgodaj obrabljena. Časovna veriga se lahko raztegne in povzroča hrup med hladnim zagonom. Sčasoma se lahko veriga tako razrahlja, da ovira vrtenje motorja ali se celo pretrga, kar povzroči resne poškodbe mehanskih komponent. Od začetka leta 2023 so bile spremembe izvedene v tovarni, za modele, izdelane pred tem, pa Opel priporoča uporabo druge vrste motornega olja (5W30 namesto 0W30).
Da bi se izognili tej težavi, je priporočljivo preventivno zamenjati zobato verigo in napenjalni sistem pri približno 100.000 km. Za podaljšanje življenjske dobe zobate verige je pomembna tudi redna menjava olja. Če se pojavi okvara, je treba zamenjati zobato verigo in preveriti sistem napenjalnika.
Opel Astra L: okvare infozabavnega sistema
Pri infozabavnem sistemu v vozilu Opel Astra L lahko občasno pride do težav, kot so okvare, motnje v delovanju ali napake pri posodobitvi programske opreme. Te težave se lahko pojavijo že na začetku, pogosto med prvimi 30.000 prevoženimi kilometri. Pogosta težava je napačna povezava Apple CarPlay ali Android Auto, ki lahko povzroči pogoste prekinitve povezave. Poleg tega se sistem včasih ne more v celoti zagnati ali pa le občasno prikaže animacijo zagona.
Za odpravo teh težav so potrebne redne posodobitve programske opreme informacijsko-zabavnega sistema. Ponovni zagon sistema ali ponastavitev na tovarniške nastavitve lahko pomaga pri okvarah. V nekaterih primerih je morda potrebno popravilo ali zamenjava sestavnih delov strojne opreme. Za odpravo napak pomaga tudi brisanje vseh seznanjenih naprav in njihovo ponovno seznanjanje.
Opel Astra L: problemi s samodejni menjalnik
Avtomatski menjalnik v vozilu Opel Astra L, zlasti 8-stopenjski menjalnik EAT8, ima lahko občasno težave z nehotenim prestavljanjem ali zapoznelim zagonom. Ti zapleti se pogosto pojavijo med 50.000 in 100.000 km. Pogosta težava je, da menjalnik prehitro prestavi nižjo prestavo ali v nekaterih primerih višjo, kar povzroči nizke vrtljaje motorja in povečane vibracije. V takšnih primerih morate pogosto prestaviti nižjo prestavno ročico, dati plin ali neposredno preklopiti na ročni način.
Običajno lahko pomaga posodobitev programske opreme krmilne enote menjalnika. Pomembno je tudi, da menjate tekočino in filtre menjalnika v skladu s specifikacijami proizvajalca. V nekaterih primerih je za trajno odpravo težav morda potrebna tudi zamenjava krmilne enote ali mehatronike.
Opel Astra L: Slabosti pri puščanju voznikovih vrat
Poleg zgoraj opisanih težav obstajajo še druge šibke točke, ki se lahko pojavijo v vozilu Opel Astra L.
Nekateri lastniki poročajo o puščanju na voznikovih vratih, zlasti na B-stebričku. To lahko povzroči hrup mimo vozečih avtomobilov, zlasti ob dežju. To težavo lahko povzroči napaka pri montaži in se pogosto pojavi že po kratkem času vožnje.
Za rešitev te težave je treba preveriti in po možnosti zamenjati tesnila in mehanizem za zapiranje vrat. S temeljitim pregledom karoserije lahko odkrijete tudi druga morebitna puščanja.
Zamegljene zadnje luči na vozilu Opel Astra L: kaj poročajo vozniki
Druga težava pri vozilu Opel Astra L je zameglitev zadnjih luči z notranje strani. To se dogaja pogosto in je lahko posledica pomanjkljivega prezračevanja ali puščanja v ohišju luči.
Za odpravo te težave je treba pregledati ohišje luči in ga po potrebi očistiti ali zamenjati. Prav tako je priporočljivo preveriti prezračevalne sisteme luči in se prepričati, da pravilno delujejo.
Dodatne pogoste okvare vozila Opel Astra L
- Težave z brisalci vetrobranskega stekla: te se pogosto pojavijo po 20-50.000 prevoženih kilometrih, zlasti če so brisalci nepravilno nastavljeni ali slabo vzdrževani.
- Škripanje v sistemu sprednjega vzmetenja: pojavi se lahko že po 10-30.000 km, zlasti pri vožnji čez luknje.
- Izguba moči motorja in kovinski zvoki: pogosto se pojavijo med 30-70.000 km, zlasti pri 1,0-litrskih bencinskih in 1,6-litrskih dizelskih modelih.
- Opozorila o žarometih: To se lahko pojavi že po 20-50.000 km, zlasti pri žarometih LED.
- škripanje sklopke: To se pogosto pojavi med 10 in 30.000 km, zlasti pri ročnih menjalnikih.
- Vonj po izpušnih plinih v notranjosti: Lahko se pojavi že po 10-30.000 km, zlasti zaradi puščanja v izpušnem sistemu.
- Težave s centralnim zaklepanjem: Pojavijo se lahko že po 50-70.000 km, pogosto zaradi okvarjenih vratnih ključavnic ali krmilnih enot.
- Okvarjeni lambda senzorji: Pri bencinskih motorjih lahko pride do zapletov že po 60-80.000 km.
Zaključek
Opel Astra L je sodobno in vsestransko vozilo, vendar ima nekaj znanih pomanjkljivosti. Z rednim vzdrževanjem in servisiranjem lahko številne od teh težav odkrijete in odpravite zgodaj. Pomembno je, da ste pozorni na specifične težave motorja, menjalnika, informacijsko-zabavnega sistema in drugih sestavnih delov, da bi podaljšali življenjsko dobo in zanesljivost vozila.