Kazalo vsebine
Za vedno udobno notranjost: vse o okvarah klimatske naprave
Povedali vam bomo, katere težave se lahko pojavijo med delovanjem A/C avtomobila, kako jih rešiti in, kar je najpomembnejše, kako preprečiti, da pride do težav.
Kako deluje klimatska naprava in zakaj se pokvari
Namen dela ni omejen na hlajenje zraka v kabini, ampak klimatska naprava prav tako čisti in suši zrak ter zagotavlja njegovo kroženje. Avtomobilske klimatske naprave, v nasprotju s hišnimi, poganja motor, in ker se vozilo redno giblje, so izpostavljene negativnim vplivom zunanjih dejavnikov. Spremembe temperature in stalne vibracije lahko privedejo do okvare posameznih komponent klimatskega sistema.
Da bi razumeli vzrok nepravilnega delovanja sistema, je prvi korak razumevanje njegove strukture.
Zasnova klimatske naprave avtomobila.
Delovanje A/C temelji na osnovi kroženja hladilnega sredstva v zaprtem sistemu: spreminja se iz tekočega v plinasto stanje in med procesom absorbira toploto. Komponente klimatske naprave avtomobila vključujejo:
- Kompresor. Ta stiska hladilni plin, tako da lahko kroži v sistemu.
- Elektromagnetna sklopka. Zagotavlja neposredno delovanje kompresorja.
- Zbiralnik. Ohlaja hladilno snov s pomočjo zračnih tokov, ki nastanejo, ko se ventilator vrti in avtomobil premika.
- Sušilec filtra. Sprejemnik izravnava nihanja v pretoku hladilnega sredstva, medtem ko sušilec absorbira vlago iz hladilnega sredstva.
- Termo ekspanzijski ventil. Omogoča prehajanje hladilnega sredstva v uparjalnik, tako da nadzoruje stopnjo dovoda, v odvisnosti od temperature na izhodu uparjalnika.
- Uparjalnik. Dejansko hladi zrak.
Nekatere klimatske naprave so opremljene z odprto cevjo, namesto s termalnim ekspanzijskim ventilom. Njihova zasnova vključuje tudi akumulator - sušilec. Akumulator deluje kot rezervoar za hladilno tekočino.
Najpogostejše okvare avtomobilske klimatske naprave
Onesnaženje elementov sistema. Znatno onesnaženje kondenzatorja povzroči njegovo pregrevanje, kar ima za posledico povečan tlak v sistemu. Delovanje klimatske naprave v tem primeru ne bo učinkovito: zrak v kabini se ne bo ohladil. Če komponente klimatske naprave postanejo onesnažene, jih je potrebno takoj oprati. Pojav neprijetnega vonja v kabini, ob delovanju klimatske naprave, lahko kaže na zamašitev filtra kabine. Slednji je potrošno blago in ga je potrebno pravočasno zamenjati. Na splošno je priporočljivo filter kabine zamenjati na vsakih 20000 kilometrov. Vendar ga mnogi lastniki avtomobilov menjajo pogosteje - na vsakih 10000-15000 kilometrov, kar je približno na vsakih šest mesecev.
Poškodba integritete sistema in iztekanje hladilne tekočine. Okvaro je mogoče prepoznati po nepravilnem delovanju klimatske naprave in sledovih olja na površini kompresorja ter drugih komponentah sistema. Poškodbo lahko povzroči uporaba sile, na primer, kot posledica prometne nesreče, ali konec obdobja uporabnosti tesnilnih elementov. Za rešitev težave je potrebno okvarjene komponente zamenjati, sistem pa ponovno napolniti s hladilno tekočino.
Zatikanje kompresorja
Najbolj značilni znaki te okvare so neobičajen hrup kompresorja, sledi olja na površini dela in v nekaterih primerih, neuspešen zagon motorja. Zatikanje komponente je lahko posledica njene obrabe ali nezadostne ravni olja v sistemu.V primeru takšne okvare, je potrebno kompresor zamenjati.
Nestabilno delovanje termalnega ekspanzijskega ventila. V primeru okvare dela med delovanjem klimatske naprave, ohlajen zrak prehaja v kabino v presledkih, sama enota pa se lahko naključno izklopi. Ta okvara povzroča tudi zamrznitev cevi uparjalnika. Nepravilno delovanje termalnega ekspanzijskega ventila je lahko posledica mehanskih poškodb ali nepravilne prilagoditve dela, kot tudi onesnaženja sistema od znotraj. Pogosto se del ne popravlja in v primeru okvare zahteva zamenjavo.
Pokvarjen kondenzator. To vodi k temu, da se klimatska naprava ne odziva na vklop, ali pa se naključno izklopi med vožnjo pri nizkih hitrostih. Najpogostejši vzrok za okvaro kondenzatorja je onesnaženje tako dela kot tudi glavne cevi klimatske naprave. V primeru takšne okvare, je potrebno kondenzator in povezovalne elemente takoj očistiti. V nasprotnem primeru, lahko nepravilno delovanje kondenzatorja povzroči povišan tlak v sistemu klimatske naprave.
Okvara uparjalnika. Znaka te okvare sta pojav vode in neprijetnega vonja v kabini. Vzroka za okvaro uparjalnika sta onesnaženje in blokada cevi za odvajanje vlage. Čiščenje slednje, bo rešilo težavo. V primeru korozije uparjalnika, ga je potrebno zamenjati.
Prosimo, upoštevajte! Tako popravilo, kot tudi polnjenje klimatske naprave, zahtevata posebno usposabljanje, spretnosti, orodja in potrošni material. Zato je priporočljivo, da to delo zaupate le strokovnjakom!
Kako preprečiti nepravilno delovanje A/C
Nepravilno delovanje katerega koli sestavnega dela avtomobila, vključno s klimatsko napravo, je veliko lažje preprečiti, kot odpraviti. Da bi prihranili pri popravilu in podaljšali življenjsko dobo avtomobilske klimatske naprave, morate slediti preprostim pravilom:
- Redno vklapljajte klimatsko napravo, ne glede na letni čas. Samo enkrat ali dvakrat na teden, za 10-15 minut, bo dovolj.
- Pred zagonom klimatske naprave v hladnem obdobju, ogrejte notranjost avtomobila.
- Med postopkom pranja avtomobila, previdno operite in posušite kondenzator.
- Tudi če ni simptomov okvar, opravite polnjenje klimatske naprave na vsakih 1-2 leti.
Zaključek
Ob polnjenju klimatske naprave s hladilnim sredstvom in oljem ter zamenjavi obrabljenih elementov, bi morali dati prednost samo delom in potrošnemu materialu zaupanja vrednih proizvajalcev. Kupujte v zanesljivih spletnih trgovinah, ki zagotavljajo kakovost svojih izdelkov. Poleg tega, je potrebno servis klimatske naprave izvajati v skladu z zahtevami, navedenimi v tehnični dokumentaciji avtomobila. V skladu s temi preprostimi navodili za delovanje, vam bo del dolgo časa služil!
Koristni videoposnetki v zvezi s temo: