Kazalo vsebine
Zračna blazina
Zračna blazina (varnostna blazina) je pasivni varnostni sistem, namenjen čim manjši verjetnosti poškodb v primeru nesreče.
Vrste zračnih blazin
- Sprednja. Sodobni avtomobili imajo dve prednji zračni blazini - za voznika (nameščen na volanu) in za sovoznika (nameščen na vrhu armaturne plošče). Zračne blazine, ki se napihnejo v dveh ali več fazah, odvisno od sile trka, se imenujejo prilagodljive zračne blazine. V večini primerov se lahko zračna blazina sovoznika deaktivira.
- Stranska. Večinoma je nameščena na zadnji strani sprednjega sedeža. V nekaterih avtih so stranske zračne blazine za potnike zadaj. Sodobne zračne blazine so sestavljene iz dveh komor - močnejše in mehkejše. Prva je zasnovana za zaščito medenice, drugi pa za zaščito prsnega koša.
- Kolenska. Za voznika je nameščena pod volanom, za sovoznika pa je nameščena pod predalom.
- Zavesne. Glede na model in opremo vozila se ta zračna blazina lahko namesti v sprednji ali zadnji del stropa avtomobila ali med stebri.
- Centralna. Nameščena je v naslonu za roke ob sprednjih sedežih ali v osrednjem delu zadnjih sedežev.
- Za pešce. Zasnovana je tako, da zmanjša poškodbe pešcev ob trku z avtom.
Princip delovanje zračnih blazin
Sestavni deli zračnih blazin so:
- Elastična kapsula napolnjena s plinov;
- Generator plina;
- Krmilni sistem.
Sestavna dela krmilnega sistema sta:
- Krmilna enota;
- Senzorji trka.
V ohišju generatorja plina sta nameščeni eksplozivna celica ali celica iz trdega goriva. Ko senzor zazna trk, sila katerega preseže določeno vrednost, se signal prenese na krmilno enoto, ki analizira podatke in, kadar je to potrebno, aktivira ustrezne generatorje plina zračnih blazin. Zračne blazine so deli za enkratno uporabo.
Koristen video v zvezi s to temo:
Kaj storiti, če se prižge lučka za zračne blazine