Kazalo vsebine
Audi A6 – probleme z menjalnikom Multitronic in druge napake
Audi A6 je luksuzna športna limuzina, ki je na trgu že impresivnih sedemindvajset let in eden izmed najbolj priljubljenih modelov Audi nasploh. Kakovostnih modelov Audi A6 je veliko, tako novih kot rabljenih, vendar pa so nekateri modeli znani po več napakah kot drugi. V tem članku vam bomo predstavili najpogostejše probleme avta Audi A6 in možnosti, kako jih odpravite.
Audi A6 3.0 TDi Quattro Tiptronic – problemi
Posebnost menjalnika Tiptronic je, da lahko voznik s funkcijama "+" ali "-" ročno poseže v samodejno prestavljanje in prestavi v višjo ali nižjo prestavo. Audijev menjalnik Tiptronic je od avtomatskih menjalnikov podedoval nekatere slabosti. Ena od njih je zmogljivost. Avtomatski menjalniki imajo težje sestavne dele kot ročni menjalniki. Zaradi tega je počasnejši in okornejši od ročnih menjalnikov. To vpliva tudi na zmogljivost, zaradi česar se na kolesa prenese manj konjskih moči.
Druga pomanjkljivost je, da menjalnik s pretvornikom navora ni tako odziven kot sklopka v ročnih menjalnikih, zato pri prestavljanju prihaja do zamud. Vendar se je v sodobnih avtomobilih s posodobljeno različico menjalnika Audi Tiptronic ta pomanjkljivost precej zmanjšala, saj novi pretvorniki z nekaterimi tehničnimi spremembami to počasnost zmanjšujejo. Poleg tega je samodejno prestavljanje navzgor in navzdol pri visokih vrtljajih prav tako pomanjkljivost, če želite voziti avto na športen način. Ker vgrajeni računalnik ne ve, kaj boste storili v naslednjem koraku, je lahko povsem ročno prestavljanje za izkušenega voznika velika prednost.
MANNOL Motorno olje
5W-30, 5l, delno sinteticno olje
MANNOL Motorno olje
5W-30, 4l, delno sinteticno olje
VAG Motorno olje
0W-30, 1l
VAG Motorno olje
0W-30, 5l
OPEL GM Motorno olje
5W-30, 5l, Sinteticno olje
Najpogostejši Audi A6 problemi
Za najzanesljivejše modele veljajo C6, C7 in C8. Najpogostejše Audi A6 napake so prekomerna poraba olja, težave z zobato verigo, težave z ogljikovimi nanosi (zaradi tehnologije neposrednega vbrizgavanja se v sesalnih ventilih odlaga prevelika količina ogljika), težave z menjalnikom in težave z električnim sistemom. Za brezhibno delovanje deli Audi A6 zagotovo potrebujejo stalno in kakovostno vzdrževanje, mednje sodi pa tudi Audi A6 DPF filter.
Za številne evropske luksuzne avtomobile je znano, da porabijo preveč olja. Takšne težave je mogoče rešiti, saj sta najpogostejša razloga puščanje olja ali precej obrabljen motor. Če je model A6, ki si ga ogledujete, starejši in ima veliko prevoženih kilometrov, za pravilno mazanje potrebuje več olja. Obraba delov je povsem normalna; med potrošni material pa sodi tudi zračni filter Audi A6. Navodila, kako zamenjati zračni filter na AUDI A6, si lahko ogledate v videu. V njem je opisano, katera orodja so potrebna in kakšen je postopek menjave.
Kako zamenjati zračni filter na AUDI A6 (C6)
Audi A6 težave segajo tudi na področje za nastavitev sistema krmiljenja, natančneje so to problemi z napenjalcem verige. Najboljša motorja Audi A6 sta motorja V6 in V8, oba pa uporabljata dovršena plastična vodila in hidravlične bate za verige, da so te primerno napete. Vendar je znano, da se ti okvarijo, in ko se to zgodi, morate ukrepati hitro. Starejšim nemškim luksuznim avtomobilom niso tuje najrazličnejše težave z električno napeljavo, enako velja tudi za starejše modele A6. Težave z električnim sistemom se pojavljajo na različnih področjih, na primer pri električni opremi v avtomobilu, kot so električna okna, telefonska povezava, GPS, zunanja osvetlitev, električni pokrov prtljažnika itd. Te težave je mogoče enostavno odpraviti, vendar se pogosto ponavljajo, zlasti pri starejših modelih Audi. V primeru potrebnih popravil, ki jih želite izvesti sami, se rezervni deli za Audi A6 dobijo tudi na spletu.
SWAG Varnostni vijaki
kroglasta celna povrsina A/G, 27 mm
BOSCH Zavorni kolut
318x30mm, 5x112, prezracevan
OSRAM Zarnica, zaromet z dolgo lucjo
H7 12V 55W PX26d, 5000K, Halogena
BOSCH Krmilnik alternatorja (regler)
SKF Kompletna manseta, pogonska gred
146 mm, z objemkami
Problemi z menjalnikom
Audi A6 je na voljo z ročnim menjalnikom, menjalnikom s pretvornikom Tiptronic, menjalnikom S-Tronic ali menjalnikom Multitronic. Menjalnik CVT Multitronic se pogosto uporablja pri modelih Audi s pogonom na sprednja kolesa in je znan po tem, da se pogosto pokvari. Za probleme z menjalnikom Audi A6 Multitronic najlažje poskrbite tako, da vsakih 35.000 prevoženih kilometrov sperete tekočino iz menjalnika, sicer bo menjalnik verjetno odpovedal.
Znaki okvare tega menjalnika so lahko opazno trzanje pri zagonu ali nihanje števila vrtljajev motorja pri delni obremenitvi. Poleg tega na napake v menjalniku opozarja tudi utripajoč ali svetleč indikator prestav (P-R-N-D) v vozilu Audi A6. V primeru resnih napak lahko elektronska krmilna enota menjalnika vašega vozila Audi preklopi na program za nujne primere ali pa menjalnik preneha delovati, kar pomeni, da nadaljnja vožnja ni več mogoča.
ZAKLJUČEK: Čeprav Audi A6 velja za zelo zanesljiv avto, to še ne pomeni, da lastniki z njim nimajo težav. Če opazite katere izmed zgoraj opisanih težav, ne odlašajte z ukrepanjem, saj se lahko le ta način izognete dragim popravilom. Vaš Audi in vaša denarnica vam bosta hvaležna.
TOP izdelki na to temo: