Kazalo vsebine
Kaj so avtomobilske puše vzmetenja in koliko stane njihova zamenjava
Kaj so puše vzmetenja?
Puše so osnovni, vendar ključni sestavni deli sodobnih sistemov vzmetenja in krmiljenja. Večina teh sestavnih delov je izdelana iz gume in je nameščena na delih sistema, kjer je spoj, na primer na krmilni roki vzmetenja ali amortizerju v avtomobilu. Lahko so tudi iz poliuretana ali kovine. Deli delujejo podobno kot zaščitni hrustanec v našem telesu in zagotavljajo blažilni učinek. Podpirajo sestavne dele vzmetenja in jim omogočajo prosto in nemoteno gibanje ter blažijo udarce in tresljaje. Poleg tega zmanjšujejo zvoke med vožnjo, vključno s kovinskim trkanjem in cviljenjem.
Če se puše poškodujejo, to lahko negativno vpliva na gibanje in stabilnost spojev sistema vzmetenja. Zato je priporočljivo, da jih redno pregledujete in zamenjate obrabljene dele. Ta članek vam bo pomagal prepoznati znake poškodovanih puš vzmetenja in preprečiti nadaljnjo škodo na drugih sestavnih delih sistema.
Vrste vzmetnih puš
V avtomobilih se uporablja veliko različnih vrst puš, ki imajo podobne zasnove in funkcije. Najpogosteje so potrebne nove puše zadnje in sprednje roke vzmetenja, puše stabilizatorja ter puše listnih vzmeti. Sestavni deli roke vzmetenja so pomembni za pravilno poravnavo pnevmatik in zmogljivost upravljanja vozila, drugi dve vrsti pa pomagata podpirati težo vozila in preprečujeta nagibanje karoserije.
Puše vzmetenja avtomobila
Kdaj jih je treba zamenjati?
Za zamenjavo avtomobilskih puš vzmetenja ni določenega časovnega intervala. Vendar pa je samoumevno, da ti deli niso neuničljivi in z uporabo postopoma razpadejo. Stalno so izpostavljeni vročini, trenju, umazaniji in cestnim nečistočam ter so izpostavljeni vsakodnevni obrabi in trganju. Zaradi ekstremne vročine lahko guma razpoka in puše tako postanejo manj učinkovite.
Powerflex Vlezajenje, upravljalni vzvod
prva os zgoraj, PU (Polyurethan), Gumijasto kovinski ležaj, Precno vodilo
MPBS Vlezajenje, upravljalni vzvod
80 Sha, sprednja os, spodaj, znotraj, obojestranski, PU (Polyurethan), Gumijasto kovinski ležaj
MEYLE Vlezajenje, upravljalni vzvod
z drzalom, z gumijsatim lezajem, zadaj, prva os desno, Sprednja os levo
Powerflex Vlezajenje, upravljalni vzvod
z obe strani zadnje osi, spredaj, PU (Polyurethan), Gumijasto kovinski ležaj
MPBS Vlezajenje, upravljalni vzvod
80 Sha, sprednja os, spodaj, znotraj, obojestranski, PU (Polyurethan), Gumijasto kovinski ležaj
Kako ugotoviti, ali so puše vzmetenja obrabljene
Tukaj je nekaj običajnih znakov, da je treba puše zamenjati:
- Neenakomerna obraba pnevmatik zaradi slabe poravnave koles
- Vozilo se rahlo obrača v levo ali desno brez krmiljenja v eno ali drugo smer
- Nenavadno trkanje, škripanje ali zvoki drgnjenja kovine
- Neodzivno zaviranje
Ponovno je treba omeniti, da imajo lahko ti simptomi številne možne vzroke in ne pomenijo nujno, da je težava v pušah vzmetenja. Zato je priporočljivo, da sistem vzmetenja temeljito pregledate, preden se odločite, kako rešiti težavo. Pri namestitvi novih delov, kot so roke vzmetenja ali avtomobilski amortizerji, se pogosto zgodi, da je treba hkrati zamenjati tudi puše. Zato dobavitelji ponujajo komplete za popravilo vzmetenja, ki vključujejo puše in pritrdilne elemente, potrebne za popravilo.
Koliko stane zamenjava puš vzmetenja v Sloveniji?
Stroški zamenjave puš vzmetenja so odvisni od vrste vozila in modela ter vrste puš, ki jih je treba zamenjati. Na primer, povprečni strošek zamenjave sprednjih puš vzmetenja je približno 170 evrov, medtem ko zamenjava zadnjih puš običajno stane približno 140 evrov. Drugi dejavniki, ki vplivajo na ceno, so obseg škode, kraj zamenjave delov in dobavitelj.
Če nakupujete prek spleta in želite zožiti rezultate iskanja, lahko v iskalno polje ali na spletni strani vnesete specifične podatke o svojem vozilu, tem pa sledi ime dela npr. „puše roke vzmetenja Audi TT“ ali enotna identifikacijska številka vozila.
TOP izdelki na to temo:
- Stabilizator Audi 80
- Stabilizator Passat B6
- Stabilizator Audi A3
- Stabilizator Audi A4
- Stabilizator Volvo S60