Kazalo vsebine
D-4D
D-4D je ime sistema neposrednega vbrizgavanja goriva, ki ga je razvila družba Toyota Motor Corporation. Kratica se uporablja tudi za dizelske motorje Toyota, ki so opremljeni s tem sistemom.
Popularni D-4D motorji
1CD-FTV
Motor 1CD-FTV je bil izdan leta 2000. To je bil prvi Toyotin dizelski motor s sistemom Common Rail. Njegova prostornina je bila 2 litra, njegova moč pa je dosegla 116 KM. Posedoval je štiri linijske cilindre, ojačane stene blokov valjev in spremenljivi geometrijski turbopolnilnik. Ta motor je ostal v izdelavi do leta 2007. Vgrajen je bil v modele Toyota: Corolla, Avensis, Previa, Corolla Verso in RAV4.
1ND-TV
Ta 4-cilindrični dizelski inline motor s turbopolnilnikom s prostornino 1,4 l in sistemom neposrednega vbrizgavanja goriva Common Rail, je ugledal tržišče leta 2001. Od leta 2002 je bil nameščen v številnih modelih Toyota: Auris, Avanza, Corolla, Etios, iQ, Ractis, Urban Cruiser, Verso-S, Yaris. Njegova največja moč je bila 68, 88 in 90 KM. Od leta 2015 motor 1ND-TV izpolnjuje emisijski standard EURO VI.
KD-FTV
To je serija dizelskih inline 4-valjnih motorjev z dvema odmičnima gredema in turbino. Prva generacija, 1KD-FTV, je bila uvedena leta 2000. To je bil 3-litrski motor z močjo 172 KM. Vgrajen je bila v vozilih Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Hilux Surf, Toyota Fortuner, Toyota Hiace in Toyota Hilux. Druga generacija je vtopila v tržišče pod imenom 2KD-FTV. Pojavila se je leta 2001. Za razliko od svojih predhodnikov, so motorji te generacije zmanjšali prostornino in največjo moč in sicer na 2,5l in 142 KM. Ta motor je bil nameščen v vozilih Toyota Fortuner, Hilux, Hiace in Innova.
AD-FTV
Prva generacija serije DOHC dizelskih motorjev je bila uvedena leta 2005. 1AD-FTV je bil turbopolnjen, prostornine 2,0l in močjo 127 KM. Druga generacija, 2AD-FTV, tako kot prejšnja, je bila opremljena z D-4D skupnim vodilom in spremenljivim geometrijskim turbo polnilnikom, vendar je imela prostornino 2,2 litra. Največja moč je znašala med 136 in 149 KM. Naslednja generacija pod imenom 2AD-FHV so se ponašale z: hitrimi piezoelektrični vbrizgalniki, sistemom D-CAT za zmanjšanje škodljivih emisij, razmerje stiskanja 15,7: 1, kar je bilo za to serijo najnižje. Kot pri motorjih 2AD-FTV, prostornina ni presegala 2,2l. Moč motorja pa se je gibala od 174 do 178 KM. Motorji te serije so bili nameščeni v modelih Toyota RAV4, Avensis, Corolla Verso, Auris, Verso, Corolla.
1WW
V letu 2013 so bili predstavljeni motorji z močjo 1WW. To je bila še ena serija DOHC dizelskih motorjev s 4 cilindri, razporejenimi v liniji. Moč 1,6-litrskih motorja je dosegla 110 konjskih moči, razmerje stiskanja pa je bilo 16,5:1. V letu 2015 so se pojavili 2 litrski 1WW motorji. Izdelani so bili za modele Toyota Verso in Toyota Auris.
GD-FTV
V letu 2015 so se pojavili motorji serije GD. Prva generacija je bila indeksirana kot 1GD-FTV. Ponašali so se z 2.8-litrskimi 175-konjskimi motorji DOHC z 4 cilindri in spremenljivim geometrijskim turbopolnilnikom. Motorji 2GD-FTV druge generacije so imeli manjšo prostornino in moč, in sicer 2,4 litra in 147 konjskih moči. Stiskalno razmerje motorjev dveh generacij je bilo enako - 15,6:1. Nameščeni so bili v modele Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Fortuner in Toyota Innova.
1VD-FTV
Serija VD je bila nov korak v zgodovini motorjev japonske blagovne znamke, saj so bili to prvi 8-valjni dizelski V-motorji. Njihova prostornina je bil 4,5 litra. Opremljeni so bili s sistemom D-4D in enim ali dvema spremenljivima geometrijskima turbopolnilnikoma. Stiskanje je doseglo razmerje 16,8:1. Največja moč motorjev s turbopolnilnikom je bila 202 KM, moč dvojnih turbo motorjev pa 268 KM.