Kazalo vsebine
Filtri goriva za dizelske motorje – zamašitev, simptomi, težave in zamenjava
Med bencinskim in dizelskim filtrom goriva za avto ni razlike. Oba sta standardna filtra goriva, ki iz goriva odstranjujeta nečistoče in tudi ločujeta vodo. Čeprav je kakovost goriva v Sloveniji na splošno zelo dobra, lahko na poti od rafinerije do rezervoarja za gorivo z vsakim tankanjem in postopkom črpanja v gorivo zaidejo cvetni prah, prah ali ostanki laka. Umazanija lahko ne le zamaši cevi za gorivo, temveč predstavlja posebno nevarnost za visokotlačno črpalko in vbrizgalne ventile. Konec koncev je za doseganje najboljšega možnega razprševanja potreben visok tlak. Le tako dizelski motor deluje čim bolj učinkovito in se prepreči prekomerno nastajanje saj. Brez dizelskega filtra se lahko poškodujejo injektorji in obrabijo stene valjev. Odvisno od filtra se očisti tudi dizelsko gorivo, ki priteče nazaj, prednost tega pa je, da se gorivo segreje. Če tesnila motorja niso več v dobrem stanju, se na ta način lahko zamaši tudi dizelski filter.
Kaj se zgodi, če je dizelski filter zamašen?
Zamašen dizelski filter se pokaže z razmeroma nespecifičnimi simptomi. Motor se lahko zatika, vozilo lahko med pospeševanjem cuka ali obtiči ali se celo popolnoma ustavi. To boste najverjetneje najprej opazili pri visokih vrtljajih motorja. V najhujših primerih avta ni več mogoče zagnati. Glede na znamko ali model vašega avtomobila lahko izmerite tudi napačen tlak v ceveh za gorivo. Zlasti pri karavanih se pogosto uporabljajo senzorji, ki opozarjajo na preveliko količino vode v dizelskem gorivu in priporoča se odtočitev goriva v dizelskem filtru.
Menjava filtra za dizelsko gorivo
Kje se nahaja filter za dizelsko gorivo?
Natančna lokacija dizelskega filtra je odvisna od vrste vozila, vendar je na splošno na lahko dostopnem mestu v motornem prostoru. V nasprotnem primeru se boste morali splaziti pod avtomobil ali se odpraviti v delavnico, ki ima dvižno ploščad.
Menjava filtra za dizelsko gorivo v delavnici
Zamenjava dizelskega filtra je razmeroma preprosta, vendar obstajajo dobri razlogi za to, da delo opravi specializirana delavnica. Star filter je namreč nevaren odpadek, ki ga je treba ustrezno zavreči, sistem za gorivo pa morate po tem odzračiti. V nasprotnem primeru se zrak stisne, zato se segreje in eksplozivno razširi na avtomobilske injektorje goriva. To lahko privede do odkruškov, ki povzročijo draga nadaljnja popravila. V najslabšem primeru bo gorivo kapljalo, kar lahko znatno poveča temperaturo v valju. Bat se začne taliti, kar lahko privede do zagozditve bata in popolne poškodbe motorja. Priporočamo vam, da upoštevate intervale pregledov vozila in strokovno zamenjate dizelski filter.
PURFLUX Filter goriva
Vlozek filtra
MANN-FILTER Filter goriva
filter napeljave, 10mm, 8mm
FILTRON Filter goriva
filter napeljave, 6-8mm, 6-8, 9mm
BOSCH Filter goriva
Vlozek filtra
DELPHI Filter goriva
s hitro sklopko
Nov filter za dizelsko gorivo
Ali lahko v servisno delavnico prinesem svoj filter za gorivo?
Veliko ljudi meni, da se morajo zanašati na to, kar ima mehanik pri roki. Vendar je pogosto veliko ceneje kupiti filter goriva dizel prek spleta, na primer če želite namestiti filter za gorivo BOSCH. Večina mehanikov v avtomobil z veseljem vstavi katerikoli filter, ki ga prinesete s seboj. Poskrbite le, da se boste vnaprej informirali in kupili pravega za svoj avtomobil.
Koliko stane zamenjava filtra za gorivo?
Zamenjava dizelskega filtra je za mehanika razmeroma preprosta in jo običajno lahko opravi v 45 minutah, čeprav ga je težko namestiti. Stroški dela in rezervnih delov znašajo od 70 do 150 evrov. Če pa ste dovolj samozavestni, da lahko filter zamenjate sami, potrebujete le nadomestni filter. Tudi če prištejete stroške odstranjevanja starega filtra, je to najcenejši način.
TOP izdelki na to temo: