Kazalo vsebine
Kako pregledati zavorne ploščice: obraba in debelina
Zagotovite varnost svojega vozila s temeljitim pregledom zavornih ploščic. Z našim izčrpnim vodičem se lahko naučite, kako učinkovito pregledati zavorne ploščice, in tako poskrbite za optimalno delovanje in pomirjenost na cesti.
Bolj ko so zavorne ploščice obrabljene, manj učinkovite so zavore in daljša je zavorna pot. Zato je zelo pomembno, da jih pravočasno zamenjate in se tako izognete prometni nesreči. V ta namen smo pripravili ta vodič, ki vam bo pomagal prepoznati znake obrabljenih zavornih ploščic.
Postopek pregledovanja zavornih ploščic
Pri številnih avtomobilih lahko zavorne ploščice pregledate, ne da bi odstranili kolesa, tako da pogledate skozi luknje v kolesu. Morda boste potrebovali žepno svetilko, da bi videli obloge ploščic. Poleg tega ima večina ploščic elektronske ali mehanske indikatorje obrabe, ki voznika z glasnim cvilečim zvokom ali elektronskim opozorilom obvestijo, da so obloge pretanke.
Odstranjevanje zavornih ploščic za pregled
Če ploščic ne morete videti, morate najprej odstraniti kolo:
- Ko je avto parkirano in na tleh, sprostite kolesne matice s ključem za kolesne matice.
- Nato vozilo dvignite z dvigalko in podstavki za avto ali dvigalom za vozilo.
- Odvijte kolesne matice in z obema rokama previdno odstranite kolo.
- Poiščite zavorno sedlo in izmerite debelino ploščic.
Preverite obrabo zavornih ploščic
Glavni pokazatelj obrabe zavornih ploščic je debelina njihove obloge. Če je obloga tanjša od 3 do 4 mm, je treba dele zamenjati. Poleg tega imajo nekatere ploščice na sredini tudi režo ali zarezo, ki služi kot vizualni indikator obrabe. Ko reža ni več vidna, veste, da so deli preveč obrabljeni. Če so grbinasti ali neravni, gre lahko za težavo z zavornimi sedli.
BOSCH Zavorne ploščice
Low-Metallic
BREMBO Zavorne ploščice
PRIME LINE - Ring, pripravljen za opozorilnik obrabe, s vijaki za sedlo kolutne zavore, s priborom
BREMBO Zavorne ploščice
vkl. opozorilni kontakt obrabe, s vijaki za sedlo kolutne zavore, s priborom
BREMBO Zavorne ploščice
pripravljen za opozorilnik obrabe, s vijaki za sedlo kolutne zavore, brez pribora
TEXTAR Zavorne ploščice
pripravljen za opozorilnik obrabe, s priborom
Kako vedeti, ali so zavorne ploščice obrabljene
- Vizualni znaki – obloge ploščic lahko preverite že s pogledom ali z merjenjem debeline z merilnikom. Če je debelina obloge manj kot 3 mm, so ploščice obrabljene do te mere, da so manj učinkovite. Če ne vidite več reže indikatorja obrabe (če obstaja), jih je treba zamenjati. Opazujte tudi znake zasteklitve ali neenakomerne obrabe.
- Drugi simptomi – nevidni znaki so glasno cviljenje pri zaviranju, vlečenje na eno stran in daljša zavorna pot.
Obrabljene zavorne ploščice v primerjavi z novimi
Ko so zavorne ploščice nove, so lahko debele od 10 do 12 mm z vključeno nosilno ploščo. Biti morajo gladke, brez razpok, grbin, odkruškov ali zasteklitev. Če obstaja indikatorska reža, mora biti pred namestitvijo in po njej popolnoma vidna.
Če so obrabljene, je obloga veliko tanjša. Opazite lahko tudi druge znake obrabe, kot so grbine, neravna površina, prekomerna količina zavornega prahu, ožgana in bleščeča, zastekljena površina.
Debelina zavornih ploščic: Pomen in tehnike merjenja
Zelo pomembno je, da je minimalna debelina zavornih ploščic najmanj 3 mm, saj ko obloge postanejo pretanke, ploščice ne morejo ustvariti dovolj trenja, da bi dovolj hitro upočasnile avto. Obstaja tudi nevarnost, da zavorni koluti pridejo v neposreden stik z zavornimi sedli, kar povzroči škodo.
Debelino ploščice lahko izmerite ročno z mikrometrom ali merilnikom debeline, lahko pa preprosto pokukate skozi luknje koles ali poiščete režo indikatorja obrabe (nimajo je vsi izdelki).
Kako preveriti debelino zavornih ploščic?
Kot je navedeno zgoraj, lahko za natančnejše meritve debeline oblog ploščic odstranite kolo, da dostopate do delov. Ko imate dostop, jih lahko izmerite z mikrometrom ali merilnikom debeline. Merite lahko od nosilne plošče do zunanjih robov tornega materiala. Te vrednosti preverite glede na priporočila proizvajalca in minimalne zakonske zahteve.
Kaj storiti, če so zavorne ploščice obrabljene?
Če veste, da so vaše zavorne ploščice obrabljene ali neravne, je najvarneje, da takoj namestite nove. Tudi če je prekomerno obrabljena le ena od ploščic, morate istočasno zamenjati vse ploščice na isti osi.
BOSCH Zavorne ploščice
Low-Metallic, vkl. opozorilni kontakt obrabe, z navodilom za montazo, s anti deformacijsko plocevino, z vijaki
BOSCH Zavorne ploščice
Low-Metallic, s anti deformacijsko plocevino, z navodilom za montazo
TRW Zavorne ploščice
vkl. opozorilni kontakt obrabe
BOSCH Zavorne ploščice
Low-Metallic, z navodilom za montazo, s anti deformacijsko plocevino, z vijaki
JURID Zavorne ploščice
pripravljen za opozorilnik obrabe, s priborom
POGOSTO ZASTAVLJENA VPRAŠANJA
- Kako vem, ali so moje zavorne ploščice obrabljene?
Simptomi obrabljenih zavornih ploščic so čezmerno tanke obloge, glasni zvoki cviljenja ali strganja, vlečenje na eno stran med zaviranjem, močne vibracije in poškodbe kolutov. Morda boste opazili tudi, da avto potrebuje več časa za zaviranje.
- Kako veste, da je treba zamenjati zavorne ploščice?
Na armaturni plošči se lahko prikaže opozorilo ali pa slišite glasno cviljenje indikatorja mehanske obrabe. Ploščice bo treba zamenjati tudi, če je torni material ploščic tanjši od 3 mm.