Škoda Superb: težave
- Težave s klimatsko napravo: pojavijo se lahko že po 50-70.000 km, pogosto zaradi puščanja ali okvare kompresorja.
- Okvare električnih stekel: pogosto se pojavijo po 80-100.000 km, zlasti na zadnjih vratih.
- Okvare sistema centralnega zaklepanja: Te se lahko pojavijo že pri 60.000 km, pogosto zaradi okvar vratnih ključavnic ali krmilnih enot.
- Težave s turbinskim polnilnikom pri dizelskih motorjih: Te se običajno pojavijo po 120-150.000 km.
- Okvarjeni lambda senzorji: Pri bencinskih motorjih lahko pride do okvar že po 80.000 km.
Težave z vozilom Škoda Superb: bencinski motor
Težave z motorjem Škoda Superb 1,4 TSI in 1,5 TSI (EA211)
1,5-litrski motor TSI, ki je bil uveden leta 2015, lahko pri modelih z ročnim menjalnikom povzroča poskočne učinke pri zagonu. To se pogosto zgodi pri nizki prevoženi razdalji 20-30.000 km.
Težavo lahko v številnih primerih odpravi posodobitev programske opreme krmilne enote motorja. Za podaljšanje življenjske dobe motorja je pomembna tudi redna menjava olja.
Težave pri vozilih Škoda Superb 1.8 TSI in 2.0 TSI (EA888)
Zobna veriga pri motorjih TSI se lahko raztegne, kar lahko pri hladnem zagonu povzroči ropotajoči zvok. Ta težava se pogosto pojavi med 100.000 in 150.000 km.
S preventivno zamenjavo zobate verige in napenjalnega sistema pri približno 100.000 km se lahko izognete dragim posledičnim poškodbam. Pomembna je tudi redna menjava olja.
Pri motorju 2.0 TSI z 280 KM je poraba olja običajno večja. Redno preverjajte nivo olja in ga po potrebi dolijte. Zaradi zasnove visoke porabe ni mogoče popolnoma odpraviti.
Težave z vozilom Škoda Superb: dizel
1.6 TDI in 2.0 TDI (common rail)
Težave s sistemom AdBlue se lahko pojavijo pri 2,0-litrskih motorjih TDI s 150 KM in 190 KM, izdelanih med letoma 2009 in 2018. Zamašeni injektorji ali okvare črpalke so značilni zapleti, ki se običajno pojavijo med 80.000 in 120.000 prevoženimi kilometri.
Redno čiščenje sistema AdBlue in uporaba visokokakovostnega AdBlue lahko preprečita takšne težave. V primeru okvar je treba zamenjati prizadete sestavne dele, kot so injektorji ali črpalke.
1.9 TDI in 2.0 TDI (sistem črpalka-tripalka)
Pri motorju 1.9 TDI z oznako motorja BLS lahko pride do poškodbe ležaja ojnice. Pri motorju 2.0 TDI se lahko pojavijo težave z elementi črpalka-tripalka.
Z rednim vzdrževanjem in menjavo olja lahko te težave zmanjšate. Če se pojavijo, je treba prizadete sestavne dele zamenjati.
Splošne težave z dizelskimi motorji
Nabiranje saj na vbrizgalnikih in v ventilu EGR lahko privede do dragih popravil.
S preventivno uporabo dodatkov za čiščenje vbrizgalnikov goriva, ki se redno dodajajo ob vsakem točenju goriva, lahko te težave preprečite ali vsaj odložite.
Pomembno je poudariti, da se vsi ti zapleti ne pojavijo pri vsakem vozilu in da lahko z rednim servisiranjem preprečite ali zmanjšate številne od njih. Vendar se je pri nakupu rabljenega vozila Škoda Superb vredno zavedati teh morebitnih težav in vozilo temeljito pregledati.
Težave pri vozilu Škoda Superb: časovna veriga
Časovna veriga pri motorjih TSI, zlasti pri modelih 2011-2015, se lahko raztegne, kar povzroča ropotajoči zvok med hladnim zagonom. Ta težava se pogosto pojavi med 100.000 in 150.000 km. Priporočena je preventivna zamenjava zobate verige.
Rešitev: Preventivna zamenjava zobate verige in napenjalnega sistema pri približno 100.000 km lahko prepreči drago posledično škodo. Pomembna je tudi redna menjava olja.
Težave z menjalnikom Škoda Superb DSG
Pri 7-stopenjskem menjalniku DSG, ki se uporablja od leta 2009, se lahko občasno pojavijo težave s poskočnim prestavljanjem ali zapoznelim zagonom. Ti zapleti se pogosto pojavijo med 50.000 in 100.000 km. Pomaga lahko posodobitev programske opreme ali menjava olja.
Pogosto lahko pomaga tudi posodobitev programske opreme krmilne enote menjalnika. Pomembna je tudi menjava tekočine za menjalnik in filtrov v skladu s priporočili proizvajalca.
Težave z vozilom Škoda Superb: samodejni menjalnik
Pri modelih s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, zlasti pri vozilih med letoma 2013 in 2018, se lahko od približno 120.000 km naprej pojavijo napake v krmilni enoti menjalnika, ki lahko povzročijo težko prestavljanje.
To težavo lahko pogosto odpravi posodobitev programske opreme krmilne enote menjalnika. V nekaterih primerih je morda potrebna tudi zamenjava krmilne enote ali mehatronike.
Težave z vozilom Škoda Superb: gumb Start
Gumb za zagon, ki je vgrajen od leta 2015, lahko občasno odpove, zaradi česar ni mogoče zagnati motorja. Ta težava se lahko pojavi že precej zgodaj, pogosto v prvih 50.000 prevoženih kilometrih.
V večini primerov je treba gumb za zagon motorja zamenjati. Priporočljiva je tudi temeljita diagnostika v specializirani delavnici.
Težave z vozilom Škoda Superb: električna zadnja vrata
Pri električnih prtljažnih vratih pri kombilimuzinah, ki so na voljo od leta 2009, lahko pride do občasnih okvar senzorja ali mehanizma za odpiranje. Te težave se pogosto pojavijo med 50.000 in 100.000 prevoženimi kilometri.
Glede na vzrok bo morda treba nastaviti ali zamenjati senzorje ali celoten mehanizem odpiranja. Priporočljiva je diagnostika na specializiranem servisu.
Težave z vozilom Škoda Superb: zračno vzmetenje
Pri opcijskem zračnem vzmetenju, ki je na voljo od leta 2015, se lahko pojavijo težave s puščanjem ali kompresorjem, pogosto med 80.000 in 120.000 km.
Puščajoče zračne vzmeti ali okvarjene kompresorje je treba zamenjati. Z rednim pregledovanjem sistema lahko napake odkrijete že v zgodnji fazi.
Težave z vozilom Škoda Superb: zavore
Prezgodnja obraba prednjih zavornih kolutov in oblog ni redka, pogosto že po 30.000 do 50.000 km.
Pomembno je redno pregledovanje in pravočasna zamenjava zavornih kolutov in oblog. Z uporabo visokokakovostnih zavornih komponent lahko podaljšate življenjsko dobo.
Težave z vozilom Škoda Superb: panoramska streha
Opcijska panoramska streha, ki je na voljo od leta 2009, lahko pušča ali ima težave z mehanizmom za odpiranje, pogosto že v prvih 50.000 km.
Puščanje je pogosto mogoče odpraviti s čiščenjem in mazanjem tesnil. Če se pojavijo težave z mehanizmom za odpiranje, je treba popraviti ali zamenjati prizadete sestavne dele.
Težave z vozilom Škoda Superb: 4x4 (pogon na vsa štiri kolesa)
Pri pogonu na vsa kolesa (4x4), ki je kot opcija na voljo od leta 2009, se lahko občasno pojavijo težave s sklopko Haldex, kar lahko povzroči izgubo moči. Te napake se običajno pojavijo po 100.000 prevoženih kilometrih.
Morda bo treba zamenjati sklopko Haldex ali krmilno enoto. Zato je pomembna redna menjava olja v sistemu štirikolesnega pogona v skladu z navodili proizvajalca.
Težave pri vozilu Škoda Superb: hibridni pogon
Pri priključnih hibridnih modelih (od leta 2020 naprej) se lahko pojavijo težave z zmogljivostjo in kapaciteto baterije. Neredko se zgodi, da se zmogljivost zmanjša hitreje od pričakovanega, pogosto že v prvih 50.000 prevoženih kilometrih. Kako se bodo ti modeli razvijali v obdobju do leta 2024, bomo še videli.
Z rednimi pregledi baterije in prilagoditvami ciklov polnjenja lahko podaljšamo njeno življenjsko dobo. V nekaterih primerih bo morda treba zamenjati baterijo ali posamezne celice.
Pomembno je poudariti, da vsi ti zapleti ne bodo prisotni pri vsakem vozilu in da lahko z rednim vzdrževanjem preprečimo ali zmanjšamo številne od njih. Kljub temu se morate pri nakupu rabljenega vozila Škoda Superb zavedati teh morebitnih težav in vozilo temeljito pregledati.
Dodatne pogoste napake pri vozilu Škoda Superb:
Na podlagi izkušenj voznikov vozila Škoda Superb predstavljamo pregled dodatnih možnih težav:
- puščanje hladilnika: pogosto se pojavi po 100-120.000 prevoženih kilometrih, zlasti pri starejših modelih.
- Okvare električnega servoojačevalnika: To se lahko zgodi po 90.000 km, pogosto zaradi okvarjenih senzorjev.
- Okvare sistema za pomoč pri parkiranju: Te se običajno pojavijo po 70-90.000 km, pogosto zaradi okvarjenih senzorjev.
- Težave z zaganjalnikom: Te se lahko pojavijo po 100.000 km, zlasti pri pogostih vožnjah na kratke razdalje.
- Tesnjenje prtljažnih vrat: Pogosto se pojavijo že po 50-70.000 km, zlasti pri kombilimuzinah.
Teh zapletov ni mogoče pričakovati pri vsakem vozilu, vendar se v nekaterih primerih lahko pojavijo. Z rednim vzdrževanjem in upoštevanjem servisnih intervalov lahko številne od teh napak odkrijete in odpravite že v zgodnji fazi.