1.000.000 avtodelov - najdite primeren del za vaš avto Primer

0 Izdelki
#
Prosimo dodajte izdelek v košarico za nakup
0,00 €

Kako zagnati motor v hladnem vremenu?

Prijavi se
NA NAŠE NOVICE

Da bi prejeli naše najnovejše novice in nasvete, vpišite svoj e-mail:

Mnogi lastniki avtomobilov, ki upravljajo svoja vozila ker so hude zime, se v hladni sezoni nenehno soočajo s težavami pri zagonu motorja. In kljub dejstvu, da proizvajalci avtomobilov nenehno delajo na izboljšavah sistemov in tehnologij, katerih cilj je zanesljiv zagon motorja ne glede na okoljevarstvene pogoje, se zgodi, da uporabniki motorja sploh ne morejo zagnati. V tem članku boste izvedeli zakaj se to zgodi in kako to preprečiti, da ne bi ostali brez prevoznega sredstva.

6 dejavnikov, ki vplivajo na uspešen zagon motorja v izjemno hladnem vremenu

  1. Predogrevanje. To je še posebej pomembno pri dizelskih motorjih, ki jih ni mogoče zagnati pri nizkih temperaturah brez predhodnega ogrevanja.

Načelo delovanja dizelskih motorjev temelji na nagnjenosti goriva do samovžiga. Zraka, ki prihaja v motor se stisne, dokler njegova temperatura ne doseže 700-900 ° C, kot je potrebno za vžiganje vbrizganega goriva. V hladnem vremenu velikokrat ni mogoče doseči te temperature s stiskanjem zraka. Zato v motorju uporabljamo žarilne svečke, da hitro segrejemo zrak v zgorevalni komori do želenih vrednosti. Motnja na eni izmed svečk lahko povzroči težave pri zagonu motorja, zato jih je potrebno pred zimo vedno pregledati.

Bencinski motorji so manj odvisni od temperature okolja v primerjavi z dizelskimi motorji, saj se pri teh motorjih gorivo sproži z iskrami, ki jih povzročajo vžigalne svečke. A kljub temu se zgodi, da pri temperaturah pod -24 °C bencin ne izhlapi, zato se lahko za ustvarjanje bolj homogene mešanice zraka in goriva v vozilih z bencinskimi motorji uporabljajo tudi predogrejevalni sistemi.

  1. Stanje akumulatorja. Da bi lahko do določene mere stisnili zrak, je potrebno močno poln akumulator. Kapaciteta akumulatorja je zelo odvisna od temperature okolja. Če je kapaciteta akumulatorja pri + 20 °C vzeta kot sto odstotna, se pri -20 °C zmanjša za polovico in pri -30 °C pade na 20%. Zato energija izrabljenega ali premalo polnega akumulatorja ni dovolj za vžig. Poleg tega se baterije z izhodnim tokom pod 320A ne priporočljive za uporabo pozimi na vozilih z dizelskim motorjem.
  2. Lastnosti goriva. Sestava goriva določa temperaturo njegove uparitve in viskoznost, tako da naj bo v hladni sezoni uporabljeno zimsko gorivo, kar velja za bencinske in dizelske motorje. Bencin zimskega razreda vsebuje nizko vrele ogljikovodike, kar prispeva k učinkovitejšemu nastajanju mešanice goriva in zraka ter popolnemu zgorevanju pri nizki temperaturi. Zimsko dizelsko gorivo ni nagnjeno k kristalizaciji in ohranja visok pretok tudi v mrazu. Temperaturo zgoščevanja dizelskega goriva lahko znižamo s pomočjo posebnih dodatkov, ki iz goriva odstranijo tudi odvečno vodo.
  3. Vrstni red sistema za dovod goriva. Učinkovita tvorba mešanice goriva zahteva dobro atomizacijo goriva. V ta namen potrebno zamenjati pravočasno filtre in očistiti injektorje. Poskrbite, da je posoda za gorivo vedno polna, saj se v pol prazno posodo kondenzacija tvori veliko hitreje. Pri izredno nizki temperaturi pa lahko le-ta tudi zamrzne, kar lahko privede do zlomljene črpalke, zamašene cevi za gorivo in drugih napak.
  4. Viskoznost olja. Zgoščeno mazivo se skozi kanale mazalnega sistema premika počasneje skozi. Kar privede ne le do pospešene obrabe sestavnih delov motorja, temveč povzroča tudi večjo obremenitev pogonske enote. Da bi olajšali zagon motorja, v hladni sezoni uporabite olje z ustrezno stopnjo viskoznosti.
  5. Stiskanje v valjih motorja. Za zagotavljanje tlaka, ki je potreben za vžig goriva, morajo izgorevalne komore ostati tesne. Zmanjšana kompresija v enem od jeklenk otežuje zagon motorja v hladnem vremenu.

7 priporočil AutoDoc, ki vam bodo pomagala zagnati motor tudi v hudem mrazu

  1. Odzračite sistem za gorivo in tako povečajte pritisk v njej na obratovalno raven. Ta metoda se lahko uporablja samo na vozilih, kjer črpalka deluje za vžig. Za odpravo sistema ključavnico za vžig zavrtite za dva vrtljaja, da aktivirate črpalko za gorivo, nato pa po nekaj sekundah izklopite kontakt. Počakajte pol minute in ponovite. Nato poskusite zagnati motor.
  2. Napolnite akumulator. Po daljšem parkiranju za minuto vklopite dolge ali kratke ali ventilator. Po krajšem ogrevanju se bo povečala kapaciteta akumulatorja in časovni interval toka. A takoj preden zaženete motor izklopite vse električne naprave, da ne boste izgubili energije akumulatorja.
  3. Ogrevanje zgorevalne komore. Ta metoda se uporablja samo za dizelska vozila. Vžgite avto, počakajte, da opozorilna lučka žarilnih svečk ugasne in nato izklopite kontakt. To ponovite večkrat zaporedoma. Delovanje žarilnih svečk bo hitro segrelo zgorevalno komoro na želeno raven.
  4. Preverite in po potrebi očistite sponke akumulatorja. Zaradi nezadostnih stikov v električnih krogih se poveča kontaktni upor, kar zmanjšuje moč vklopa in zagon motorja postane nemogoč.
  5. Do konca pritisnite pedal sklopk. To velja samo za vozila z ročnim menjalnikom. Z odklopom motorja od menjalnika zmanjšate obremenitev na prvem in tako olajšate zagon motorja.
  6. Ne uporabljajte zaganjalnika več kot 10 sekund. V nasprotnem primeru lahko zagonska oprema odpove. Če motor po prvem poskusu ne vžge poskusite znova čez nekaj minut.
  7. Uporabljajte hitre brizgalnike za zagon motorja. Ti so na voljo pri proizvajalcih kot so Liqui Moly, Presto, Mannol in drugih. Ti spreji vsebujejo estre, ki se pri nizkih temperaturah vžgejo kot gorivo. To zagotavlja zgorevanje goriva ne samo v hladnem vremenu, ampak tudi v pogojih visoke vlažnosti, nizke napolnjenosti akumulatorja ali takrat ko tvorbe iskre ni zadostna. Pri uporabi teh izdelkov je zelo pomembno, da natančno upoštevate navodila proizvajalca, saj preveč škropiva v dovod zraka lahko poškoduje motor.

Zaključek. Če želite motor v hladnem vremenu zagnati brez težav, se na hladno sezono pripravite vnaprej. V ta namen zamenjajte poletno olje z zimskim oljem, namestite nov oljni filter, sperite sistem goriva, preverite gostoto elektrolitov v akumulatorju in po potrebi kupite akumulator z večjo kapaciteto. Prav tako preverite stanje žarilnih svečk, ter preverite pravilno delovanje motorja in njegovih sistemov. Poleg tega preverite napetost alternatorja, saj učinkovitost alternatorja določa učinkovitost polnjenja akumulatorja. Ne pozabite: samo pravilno delovanje vseh sistemov vozila lahko zagotovi zanesljiv zagon vozila ne glede na vremenske razmere.

Nakup v spletni trgovini po znižani ceni in posebni promociji - TecDoc inside

Tukaj prikazanih podatkov, še posebej celotnih podatkovnih baz, ni dovoljeno kopirati. Brez predhodnega soglasja TecDoc-a je prepovedano reproduciranje podatkov ali celotne podatkovne baze, razširjati in/ali jih izvesti s strani tretjih oseb. Vsako neskadno ravnanje s tem pravilom predstavlja kršitev avtorskih pravic in bo ustrezno preganjeno.

Mednarodna podpora strankam:

Podpora strankam za Slovenija[email protected]Autodoc.si – Hotline in storitev za potrošnike

© 2019 www.autodoc.si: AUTODOC online trgovina

Novo, poenostavljeno brskanje po spletni strani vam bo olajšalo iskanje pravega dela. Poiščite rezervne dele.

Vrsta zahtevo Primer
Rezervni deli Posoda za tek.za pranje / -napeljava
Rezervni deli + Proizvajalec avtodelov Posoda za tek.za pranje / -napeljava BLIC
Rezervni deli + Avtomobilski proizvajalec Posoda za tek.za pranje / -napeljava VW PASSAT
Rezervni deli + Številka izdelka Posoda za tek.za pranje / -napeljava 6905-01-020480P
Številka izdelka
Številka izdelka + Proizvajalec avtodelov
OEN 3B0955453T
OEN + Proizvajalec avtodelov
loader Prosim počakajte...