Kazalo vsebine
Pogonska gred: simptomi odpovedi in okvare, pogoste težave
Kaj je vloga pogonske gredi avtomobila: opis načela delovanja
Pogonska gred, znana tudi kot kardanska gred za kolo, je del pogonskega sklopa, ki prenaša moč in navor z motorja na diferencial, ta pa na kolesa. Zaradi tega prenosa navora se kolesa vrtijo in poganjajo avtomobil naprej. Z drugimi besedami, če se sestavni del poškoduje ali odpove, avtomobil ne bo prišel daleč.
Gred je v bistvu vrteča se cev, ki se uporablja v pogonih na zadnja kolesa, štirikolesnih pogonih in pogonih na vsa kolesa. Pri pogonih na sprednja kolesa se navor tehnično prenaša prek t.i. polgredi. Deli so izpostavljeni izjemno visokim hitrostim, zato so izdelani iz trpežnih materialov, kot so jeklo, aluminijeve zlitine ali kompoziti iz ogljikovih vlaken. Večina avtomobilskih pogonskih gredi ima na vsakem koncu droga univerzalni spoj, ki omogoča prenos navora pod več koti. Nekatere imajo tudi razcepni spoj z zobatimi zarezami, ki omogoča prilagajanje dolžine sestavnega dela glede na spremembe hoda vzmetenja.
GSP Pogonska (kardanska) gred, gonila koles
SPIDAN Pogonska (kardanska) gred, gonila koles
zadaj, z drzalnim okvirjem
NTY Pogonska (kardanska) gred, gonila koles
spredaj
NTY Pogonska (kardanska) gred, gonila koles
spredaj
FEBI BILSTEIN Pogonska (kardanska) gred, gonila koles
spredaj
Zasnova pogonske gredi v avtomobilu
Znaki okvare in pogoste težave s pogonsko gredjo
Več delov mora delovati v natančni medsebojni sinhronizaciji, da sestavni del opravi svoje delo. To tudi pomeni, da je več stvari, ki lahko gredo narobe z zadnjo in sprednjo polgredjo, in več delov, ki jih je treba zamenjati. Pogosti vzroki okvar so na primer obrabljeni ali nezadostno namazani univerzalni spoji, poškodovani gumijasti ležaji in zrahljana gred. Če spoji ne podpirajo gredi, lahko slišite, kako drsi po cesti pod vami. Druge težave lahko vključujejo močno poškodovano cev ali okvarjene drsne vilice. Če je obremenitev vozila prevelika, obstaja možnost, da bo cev med vožnjo odpovedala.
a
Pogonska gred avtomobil
Kako ugotoviti, ali je pogonska gred poškodovana: znaki okvare
Simptomi okvare pogonske gredi:
- Intenzivne in nenormalne vibracije
To je morda eden prvih opaznih simptomov poškodovane pogonske gredi. Obrabljeni univerzalni spoji ali puše pogosto povzročajo prekomerne vibracije pogonske gredi pod avtomobilom. To boste morda občutili tudi vi in vaši potniki. Težava je v tem, da lahko povzroči tudi pospešeno obrabo drugih pogonskih sestavnih delov.
- Nenavadni zvoki
Če slišite nenavadno ropotanje, trkanje, prasketanje ali škripanje, je to lahko posledica poškodovanih puš ali spojev, ki preprečujejo pravilno vrtenje gredi. Če univerzalni spoji pri nizkih hitrostih škripajo, to pomeni, da jih je treba namazati. Če med vožnjo ali pospeševanjem slišite katerega od teh zvokov, morate vozilo čim prej pregledati pri mehaniku.
- Tresenje med pospeševanjem
Tresenje pri pospeševanju z nizkih hitrosti ali po ustavljanju je pogost znak okvarjenih sestavnih delov pogonskega sklopa. Vzrok je lahko okvara sredinskega ležaja ali univerzalnega spoja. To lahko spremljajo tudi nenavadni zvoki pogonske gredi.
- Težave z obračanjem
Zaradi okvarjene gredi se kolesa ne morejo pravilno vrteti, kar povzroča težave na cesti. To vpliva na upravljanje vozila in na voznikov nadzor nad vozilom. To težavo je treba nemudoma diagnosticirati in odpraviti, saj predstavlja varnostni problem.
- Puščanje tekočin
Če je videti, da iz pogonske gredi pod avtomobilom izteka olje, je to lahko posledica obrabljenega tesnila osi. Tesnilo zagotavlja varno povezavo gredi z menjalnikom ali zadnjim diferencialom. Ko se pokvari, lahko pride do uhajanja tekočine iz menjalnika. To je običajno posledica nepravilne namestitve ali odstranitve sestavnih delov.
Kdaj je treba zamenjati pogonsko gred?
Okvarjena pogonska gred lahko bistveno vpliva na zmogljivost vozila in splošne vozne lastnosti. Čeprav je mogoče nadaljevati z vožnjo, je ignoriranje težave lahko velika napaka. Čim dlje jo pustite v slabem stanju, tem večja je lahko škoda na preostalih sestavnih delih pogonskega sklopa. Zato je stroškovno učinkovitejše, če jo čim prej popravite.
Za popravilo v servisni delavnici v Sloveniji boste odšteli od 250 do 2.000 evrov, odvisno od znamke in modela avtomobila. Če imate ustrezna znanja in izkušnje, lahko stroške popravila prihranite tako, da sami zamenjate dele. Združljive avtodeli po dostopnih cenah lahko preprosto najdete na spletu tako, da vnesete podatke o vozilu in delu, ki ga iščete, npr. „Mazda 3 pogonska gred“ ali številko VIN ali številko dela OE.
TOP izdelki na to temo:
- Pogonska gred Clio 2
- Diferencial Audi Quattro
- Diferencial BMW E60
- Diferencial BMW E90
- Diferencial Pajero