Kazalo vsebine
Kako varno voziti v dežju
Verjetnost nesreče na cesti v dežju naraste za 30-40 %. Tukaj vam bomo povedali, na kaj morate biti najbolj pozorni in kako voziti v deževnem vremenu, da se izognete težavam na cesti.
4 težave, ki pretijo na voznika
- Spolzka cesta. Indeks oprijema pnevmatike na mokrem asfaltu je 1,5-2-krat nižji kot na suhem asfaltu. Še posebej so nevarne prve kaplje dežja. Ko padejo na tla, dvignejo cestni prah, ki vsebuje olje, gorivo, plastike, gumijaste delce in druge snovi, ki se pomešajo in na cesti ustvarijo tanko, vendar zelo spolzko plast. Zavorna pot se poveča za 5-10-krat.
- Splavanje oziroma aquaplaning. Pri vožnji z visoko hitrostjo po mokri površini ni dovolj časa, da bi se voda umaknila izpod koles. Vodna blazina se pojavi med kotalno in cestno površino, oprijem na asfalt je popolnoma izgubljen in posledično pride do izgube nadzora nad avtomobilom.
- Slaba vidljivost. Cestna vidljivost se znatno poslabša, ko močno dežuje. Obrisi predmetov so zabrisani, brisalniki stekel ne morejo pravočasno odstraniti vode iz vetrobranskega stekla. Stekla se zameglijo zaradi visoke vlage. Vse to še oteži vidljivost in deluje kot moteči dejavnik.
- Zaspanost. Do zaspanosti v deževnem vremenu pride zaradi zmanjšanja zračnega tlaka, zaradi česar človeško telo reagira z znižanjem krvnega tlaka in upočasnjenem srčnega utripa. Posledično do možganov pride manj kisika, kar povzroči zaspanost. Voznikov reakcijski čas na dogajanje se podaljša, zato je v takšnem stanju nevarno nadaljevati z vožnjo.
Kaj je potrebno preveriti pred deževno sezono
- Pnevmatike. Minimalna globina profila je 1,6 mm. Vendar Dafydd Williams, profesionalni inštruktor vožnje pri Mercedez-Benz World, svetuje menjavo pnevmatik že, ko te dosežejo 2 mm globine profila. Proizvajalec pnevmatik Continetal prav tako ne priporoča čakanja na ekstremne vrednosti. Po mnenju strokovnjakov podjetja je potrebno namestiti nove letne pnevmatike, ko te dosežejo 3 mm, in nove zimske, ko dosežejo 4 mm. Za obrabljen profil je značilna manjša globina žlebov in vdolbin, ki so pomembne za oprijem na mokrem asfaltu in za odvajanje vode na kotalno-cestnem stiku.
Če na vašem območju pogosto dežuje, potem se odločite za pnevmatike za dež. Imajo nizek profil in poseben vzorec, ki je prilagojen ustreznim cestnim pogojem. - Brisalnike vetrobranskega stekla in sredstvo za pranje. Priporočljivo je zamenjati brisalnike vetrobranskega stekla dvakrat letno. Vendar je potrebno najprej upoštevati kakovost čiščenja. Če med delovanjem brisalnikov stekla ostajajo madeži in neočiščena mesta, je potrebno zamenjati čistilno sredstvo. Na deževen dan so lahko takšne napake usodne.
Posoda za pralno sredstvo mora vsebovati dovolj pralnega sredstva za odstranjevanje umazanij iz stekel. - Zavorni sistem. Potrebni so redni pregledi. Vendar so nekatere okvare, kot je zagozdenje zavorne čeljusti, še posebej nevarne na mokri cesti, saj lahko povzročijo zdrs. Obrabljene zavorne ploščice lahko vodijo v zmanjšano učinkovitost zaviranja, kar je lahko še bolj nevarno v primeru povečanja zavorne poti na mokrem asfaltu.
- Žarometi. Nekatere okvare svetilnih enot se lahko pokažejo le v pogojih visoke vlage. Na primer, slabo tesnenje žarometov vodi v vdor vode v ohišje in lahko povzroči pregorelo žarnico ali kratek stik. Voda lahko kondenzira na reflektorju žarometa in poslabša kakovost svetilnosti. Poleg tega lahko pride do zamašitve prezračevalnih odprtin, kar pogosto vodi v zameglitev žarometa.
- Filter za zrak v notranjosti. Njegova zamašitev zmanjša hitrost pretoka zraka v prezračevalnem sistemu. Posledično odvečna vlaga ostane v avtomobilu in se pokaže v zamegljenih steklih, kar je še posebej očitno v deževnem vremenu. Zato je priporočljiva menjava komponent vsaj enkrat letno.
11 pravil za vožnjo v dežju, ki bi morala postati navade
- Upočasnite že ob prvih dežnih kapljah: cesta je takrat najbolj spolzka.
- Med vožnjo v dežju hitrost avtomobila ne sme presegati 50 km/h. Hitrejša vožnja lahko povzroči izgubo nadzora nad vozilom. Poleg tega bo ustavljanje avtomobila težje.
- Začnite zavirati predčasno. To vam bo omogočilo pravočasno ustavljanje in tudi boljše zavedanje o situaciji s strani drugih voznikov in njihovo zmanjšanje hitrosti. Pri manevriranju je potrebno zmanjšati hitrost pred zavijanjem. Skušajte gladko zavirati in pospeševati. Nenadni premiki lahko povzročijo zdrsevanje in izgubo nadzora. Obdržite varno razdaljo do avtomobila spredaj.
- Če so zavorne ploščice mokre, potem jih osušite. Da to naredite, se nekaj časa peljite in rahlo večkrat pritisnite na zavorni pedal: površina komponent se bo segrela in odvečna voda bo izhlapela.
- Prižgite žaromete: stranske luči v dežju pogosto niso zadosti, da avtomobil postane viden. Meglenke je priporočljivo uporabljati le, ko ne vidite več kot 100 m ceste pred avtomobilom.
- Ne vozite neposredno za tovornjaki ali avtobusi. Izpod njihovih koles pride veliko umazanije.
- Osušite okna. Za to je potrebno prižgati razvlažilnik ali klimatsko napravo. To bo zmanjšalo vlago v zraku že v nekaj minutah. Prav tako bodo vidljivost pomagala izboljšati posebna kemična sredstva, kot so sredstva proti dežju in proti vlagi. Prve je potrebno nanesti na zunanjo površino oken: ustvarijo sloj odporen na vodo in umazanijo. Druge pa se uporabi v notranjem prostoru za potnike; zadržijo vodo na površini okna in oblikujejo tanek čisti sloj ter preprečijo nastanek kapljic, ki ovirajo vidljivost.
- Upočasnite pred lužami. Nevarnost je lahko skrita pod vodo. Poleg tega lahko pride do splavanja hitreje, če vozite po lužah.
- Če je deževje močno, parkirajte na robu ceste in počakajte, da mine. Vendar ne pozabite prižgati opozorilnih luči, da vas bodo uporabniki ceste lahko opazili.
- Bodite pozorni. Pešci lahko prečkajo cesto na mestih, ki za to niso predvidena, ker se želijo hitro umakniti pred dežjem. Bodite pozorni tudi na druge manj zbrane voznike.
- Izogibajte se vožnji ob zaspanosti. To je zelo nevarno. Če potovanja ni mogoče prestaviti, pojdite občasno iz avtomobila in naredite nekaj vaj. Če opazite, da se ne spomnite zadnjih nekaj kilometrov, ki ste jih prevozili, ali, da ste nezavedno prečili cestni pas ali cestno mejo, ste začeli pogosteje zehati, težko držite glavo pokonci ali ne morete fokusirati pogleda, nemudoma ustavite ob strani ceste in ustavite. Že 15-minutni spanec lahko reši situacijo. Če morate pogosto opravljati daljše vožnje, bi morali namestiti sistem za zaznavanje utrujenosti voznika v vaš avtomobil. Ta analizira trenutno stanje z uporabo različnih podatkov, kot so velikost in sprememba zenice, ter oddaja opozorilni signal.
Zaključek
Varna vožnja v dežju je v veliki meri odvisna od tehničnega stanja avtomobila in spretnosti voznika. Pravočasna menjava potrošnih elementov in avtomobilski sistemi za diagnostiko ter miren način vožnje so pomembni. Sledite našim priporočilom: kupite le visoko kakovostne rezervne dele za vaš avtomobil in lahko se boste počutili varne ne glede na vreme.
Koristen video v zvezi s to temo: